Radionice ‘Djeca i arhitektura’: Osjetila 06.11.2010. i 27.11.2010.

Program radionica sekcije Djeca i arhitektura, DiA DAI, pokrenut je od jeseni u suradnji s osnovnom školom Veli Vrh u Puli, kao zajednička aktivnost  sekcije i Tanje Ranić, učiteljice likovne kulture OŠ Veli Vrh.  Ljubaznošću ravnateljice, g. Karmen Kranjec, ustupljen je prostor novosagrađene škole za radionice s djecom osnovnoškolskog uzrasta u subotnjem jutarnjem terminu, jednom mjesečno tijekom školske godine 2010/11. prema programu rada DiA DAI.

Do sad su održane dvije radionice, pod radnim nazivima ‘vid i opip’ 06.11.2010. i ‘njuh i sluh’ 27.11.2010; namjera im je bila istraživanje osjetilnih fenomena kao uvod u teme prostornog oblikovanja.









____

Na prvoj radionici, ‘vid i opip’, djeca su istraživala fenomen vidnog polja i sadržaja biranog kadra uz pomoć tuljka kojeg su izradila od raznobojnog kartona. Po uputama partnera u igri, birala su prizor unutar i u okruženju škole, ‘zamrznula’ bi kadar i što točnije nastojala opisati što je u njemu složeno. Pri tom su objašnjeni pojmovi perspektive i skraćenja, razlike između onoga ‘što vidimo’ i ‘što znamo’, istraživao se prostor škole. Zanimljivi kadrovi bilježili su se ljepljivom trakom na oknima ili na opločenju, uz skicu viđenog, i ostavljali se do početka sljedećeg radnog tjedna.

Taktilna tema obrađena je uz pomoć glinenih pločica u koje su se utiskivali teksturom ‘rječiti’ materijali zatečeni u školi: radijatori, pošljunčana staza, betonski zid, tipkala dizala, ograde, fuge u opločenju… Izražajnost materijala ispitivana je i izradom negativa na bijelom papiru: ugljenim štapićem izvučene su plohe preko lista papira položenog na odabrane površine.

‘njuh i sluh’ osjetila su koja također angažiramo pri stvaranju prostornih doživljaja. Po mirisu razlikujemo, i zmeđu ostaloga, i materijale koji se koriste u graditeljstvu, pa su djeca pokušala povezati miris izdvojenih uzoraka s nekim sjećanjem kojega vežu uz ‘svoje’ prostore i doživljaje.

Slušali smo uz pomoć ‘uređaja’ sagrađenog od fazonskih elemenata cjevovoda odvodnje i bužira za ravod elektroinstalacija: tri grupe slušnih vodova povezane su u složen aparat u koji je odašiljana važna arhitektonska poruka: jednostavni izabrani navodi svjetski zapamćenih arhitekata, koje uređaj s dobro ugođenim prijemnikom ponavlja ili – iskrivljava, kako mu drago. Pomoglo je >>50 djece i uređaj je postavljen s galerije trakta predmetne nastave u prizemlje garderobe škole uz znatnu zvučnu potporu i besprijekorno je funkcionirao!

___

Radionice su programski koncipirane na način da se u uvodnom dijelu opiše i prikaže primjerima tema u edukativnoj formi (ppt prezentacija), zatim se od pripremljenog materijala izrađuju zadaci, a nakon provedene grupe radionica uslijedit će evaluacija ostvarenoga.

Na drugu radionicu, uz prijavljene učenike OŠ Veli Vrh, putem novootvorene mail adrese za prijave sekcija.dia@gmail.com, pozvana su i ostala zainteresirana djeca , što će i ubuduće biti praksa, s napomenom da postoji mogućnost potrebe ograničenja broja polaznika.

Plakate i pozivnice izrađuje Sara Perović.

S djecom su se igrali i radionice priredili: Marta Bognar, Dino Krizmanić, Danijela Perčić-Tičić, Sara Perović, Tanja Ranić, Helena Sterpin, Edna Strenja, Daniela Škandul.

Fotografija Marko Perčić i Francesco Scarpa.

Materijal za prvu radionicu ustupila je OŠ Veli Vrh, za drugu darovala je tvrtka Rehau (zahvaljujemo g. Posiloviću).